Sayfalar


ULUSAL İLETİŞİM AĞI

7 Ocak 2012 Cumartesi

Çocuklar İçin Bir Ufuk Turu


Çocukların toplam nüfusun yaklaşık %50’sini oluşturduğu bir ülkede yaşıyorsanız, ne yaparsanız yapın öncelikli konularınız hep çocuk odaklı olmak zorundadır. Her ne kadar yönetenler ve karar vericiler   söylem ve kararlarında bunu göz ardı etmeye çok meraklı olsalar da toplum dinamikleri dönüp dolaşıp buralara kitleniyor.

Bu dönemde Milli Eğitim Bakanlığ’ının çalışması olmayan bir 14 yıllık mecburi eğitim kanun tasarısnı  duyduk. Buradaki ilginçlik ya da daha doğru deyişle garabet, böylesine önemli bir konunun ait olduğu yerde çalışılmayıp konuyla ilgisiz milletvekilleri tarafından kanun tasarısı olarak meclise sunulması.  Herhalde sadece bizde görülecek bir durum.

Bunu şu anda tartışmayı gereksiz ve ciddiyetsiz buluyorum. Çünkü bu konuda Milli Eğitim Bakanlığı’nın ciddi bir çalışması olmadan bu konuda konuşmak tek kelimeyle abes.

Bunun yanı sıra hala bazı olaylarda ağzımız açık kalabiliyor. Bolu’daki olay işte böyle bir olay. Neden böyle diyorum, çünkü 11 yaşında hamile olarak hastaneye gelen bir çocuğa, doktor tarafından yasal  makamlara bildirilmek yerine sanki normal bir hastaymışcasına rutin prosedür uygulanması garabeti, tekrar  söyleyeyim ancak bizde olur. 

Güç koşullardaki çocuklar sınıflamasına baktığımızda belki aklımıza bile gelmeyecek kategorilerden birisinin de hastanedeki çocuklar olduğunu söyleyeyim. İlk defa duyanlar için tanımlamak gerekir diye düşünüyorum. Hastanedeki çocuklar deyince kronik ve ağır hastalıktan dolayı hastanede kalan  çocukların eğitimlerinin sistematik olarak hastanede yapılmasından bahsediyoruz.

Bu durumda çok sayıda çocuk var ama kimse hala böyle bir sorun olduğunun farkında bile değil.

Son olarak ufuk turunu yeni bir tasarıdan bahsederek bitirelim. Evlenmeden önce tek günlük de olsa evlilik sertifika programının yapılmasından bahsediliyor. Bu küçük ama önmeli bir adım olarak bence kayıt düşülmesi gereken bir durum.

Kaynak gösterimi:  www.0-18.org

Hiç yorum yok: