Sayfalar


ULUSAL İLETİŞİM AĞI

7 Kasım 2010 Pazar

4+4+4+1 Eğitim

Geçtiğimiz hafta yapılan 18. Milli Eğitim Şurası Genel Kurulu’nda, zorunlu eğitim uygulamasının 1+4+4+4 şeklinde 13 yıla çıkarılması önergesi oy çokluğuyla kabul edildi.

İlk bakışta sanki iyi bir karar verilmiş ve böylelikle çocukların hepsinin 13 yıl gibi uzun bir sürede zorunlu eğitimle eğitimlerinin  sağlanacağını düşündüren bu haberin arka planına ya da alt metnine baktığımızda aslında 8 yıllık eğitimin tam kelime anlamıyla sabote edildiğini görmekteyiz. 

Komisyon kararı olarak Genel Kurul’a gelen ve tartışılan maddelerden biri olan “Gelişim özellikleri bakımından farklı düzeylerdeki öğrencilerin bir arada bulunmasının ortaya çıkardığı pedagojik sorunların ortadan kaldırılması için ilköğretim okullarında sekiz yıllık zorunlu eğitimin öğrencilerin yaş ve gelişim özellikleri dikkate alınarak kademelendirilmesi, fiziksel mekanların bu kademelere göre öğrencilerin ayrı alanlarda eğitim görmelerini sağlayacak biçimde bölümlendirilmesi, okulların öğrenme alanları olmanın yanında, bir kültür merkezi ve yaşam alanları olarak düzenlenmesi” önerisi Eğitim Bir Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu’nun teklif ettiği önergeyle değiştirildi.

Gündoğan, ikinci maddenin “Eğitim süreleri 1 yıl okulöncesi eğitim, 4 yıl temel eğitim, 4 yıl yönlendirme ve ortaöğretime hazırlık eğitimi, 4 yıl ortaöğretim olmak üzere zorunlu eğitimin 13 yıl olacak” şekilde düzenlenmesini önerdi. Bu önerge, kurulda oylanarak kabul edildi.

Bunu açacak olursak, açıklaması, meslek liselerinde öğretimin yolu açılacak anlamı ortaya çıkmaktadır. Daha açık konuşalım İmam Hatip Liseleri yeniden açılıyor anlamını da çıkartmak mümkün.

İmam yetiştiren ve gereğinden çok daha fazla olan İmam Hatip Liselerinin neden bir kez daha açılması istendiği buradan mezun olanların nerede istihdam edileceği sorularını tartışmıyoruz. Çünkü biliniyor ki bu liselerin eğitiminin normal liseler olarak kabul edilmesi istenmektedir.

Bu durumun zaten kör topal yürüyen 8 yıllık eğitimi daha da zor kılacağını görmek için falcı olmak gerekmiyor. Özellikle en büyük kanayan yaramız olan kız çocukların eğitiminin kırsalda pratikte tamamen bittiğini  görmek için herhalde çok beklemeyeceğiz.

Bu karar büyük sürpriz midir? Hayır, hatta beklenen bir karardı diyebiliriz ama bu çocuklarla SBS, sınavlar derken eğitim süreleri böyle oynamak bence vicdan sızlatan bir durum.

Bunların etkilerini şimdi değil ama yakın gelecekte çok acı bir şekilde alacağımızı da söylemek isterim.  


www.0-18.org

Hiç yorum yok: