Sayfalar


ULUSAL İLETİŞİM AĞI

14 Şubat 2011 Pazartesi

Pedofili ve Kimyasal Kastrasyon

Son günlerde medyada yer alan, çocuklara cinsel istismar uygulayanlara verilecek cezalar konusunda  herkesin ilgisi sadece tek bir konuya yönelmiş  durumda. O da cinsel suçlulara uygulanması  planlanan kimyasal kastrasyon.

Özellikle ilk günlerde insanlar hadım edilecek manşetleriyle çıkan ve haber bültenlerinde de bu vahşete ne diyorsunuz yaklaşımlarıyla ele alınan tasarının değerlendiriliş şekline ben dehşet ve hayretle bakıyorum.

Çünkü tüm dünyada en ağır cezaların çocuklara yönelik cinsel istismar uygulayanlara verilmesinin  temelinde bir tek neden var. O da caydırıcılığı olsun ki başkaları da bu suçlara yönelmesin. Zaten  cezanın temelinde de bu var.

Ama özellikle medya olaya çocuğu cinsel obje olarak gören ve ondan yararlanmak için koruma gücü  ve kabiliyeti olmayan çocuğa cinsel eylemlerde bulunan kişiyi hiç düşünmüyor da sanki masum, sokaktaki adama yapılacakmış gibi bir tarz içinde.

Hele ilk günlerde hadım kelimesine odaklanarak herkesi dehşete düşürmeyi de çok iyi beceren medyanın ortak tavrı çok ilginçti. Neyse sonradan kimyasal kastrasyon olduğu söylenmeye başlandı ama yine de benim için bir çok sürpriz isim böyle şey olmaz kısasa kısas dönemleri geçti, bu insanlık dışı demeye başladı ki şaşırdım kaldım.

Bu ceza hem çok caydırıcı hem de gerçekten failin tehlikeli olma potansiyelini azaltıyor. Pedofillerin en önemli özelliğinin çocuklara bu suçu tekrarlama olduğu düşünülürse, tüm toplumun bunu desteklemesi yerine karşı oluşu gerçekten sürpriz.

Uygulandığı ülkelerde gerçekten bu suçun azalmasını sağladığını yapılan çalışmalar gösteriyor. İnsan hakları ihlali diyenlerin bu suça maruz kalmış çocukların hakkı konusundaki tutumlarını da ayrıca çok merak ediyorum.

Pedofilinin bilinen en sinsi suçlardan biri olduğunu söyleyeyim. Çocuğa uzun zaman diliminde güvenini kazanarak yaklaşan, eylemini gerçekleştirdikten sonra da çocuğu tehdit ederek onu susmaya  zorlayan bu yüzden de bir çok suçun gizli kaldığı bir durumdan bahsediyoruz.

Bu suçu işleyenlerin çoğunun toplumda saygı gören, bilinen kişiler olduğunu klasik kriminal kişilere  benzemediğini de ayrıca ekleyeyim. Bu da suçun ortaya çıkmasını daha da zorlaştıran bir durum.

O zaman bu suça vereceğiniz ceza da caydırıcı olmalı ve bu suçu işleyecek kişiler iki defa düşünmeli.

Ayrıca, bir da açıklık getirilmesinde yarar var. Bu kimyasal kastrasyon geri dönüşümlü bir durum. Depo ilaç niteliğindeki bu madde 3 ay  etkili, etkisinin sürmesi için ilaç verilmeye devam edilmeli. Demek ki  kalıcı bir etkisi yok.

Ben insanımı seviyorum ama anlamıyorum. Bu suç için öngörülen cezaya koro halinde karşı  çıkmalarını da bu kadar çok çocuğun istismara maruz kaldığı bir ortamda anlamakta gerçekten güçlük  çekiyorum.


Kaynak gösterimi: Polat, O., www.0-18.org, Başyazı


www.0-18.org

Hiç yorum yok: